دکوراسیون مغازه

در دکوراسیون مغازه مهم ترین عامل ویترین مغازه است. ویترین مغازه باید طوری باشد که مشتری را به داخل مغازه فرا بخواند. باید سعی شود که بهترین جنس ها در ویترین مغازه قرار بگیرند. این نکته را در دکوراسیون مغازه باید مد نظر داشت که ویترین نباید بیش از حد شلوغ باشد و لازم نیست که تمام فضای موجود در آن پر از اجناس مختلف باشد. زیرا این موضوع باعث سردرگمی مشتری می شود. در مورد نور ویترین باید دقت شود که بیش از حد زیاد نباشد زیرا اثر منفی آن به نسبت اثر مثبت آن بیشتر خواهد بود.

هنگام طراحی دکوراسیون مغازه باید به منطقه ای که در آن قرار دارد توجه کرد.  برای مثال وقتی که مغازه در منطقه ای با سطح پایین اقتصادی قرار داشته باشد اگر دکوراسیون مغازه بسیار شیک و مجلل باشد مشتری جرات ورود به داخل مغازه را نخواهد یافت. دلیل آن هم این است که به نظرش اجناس موجود در این مغازه برای او بسیار گران هستند که شاید در واقع اینطور نباشد.

در مغازه میزان نور اهمیت دارد. مغازه ای که نور کمی دارد و تاریک است برای مشتری احساس ناامنی را تداعی می کند.

نکته ی بعدی در دکوراسیون مغازه مسیر رفت و آمد مشتری ها است. مسیر رفت و آمد مشتری باید به نحوی باشد که مشتری به راحتی بدون هیچ گونه مزاحمتی در آن رفت و آمد کند.

اگر در فروشگاه خود کفش یا چیزی شبیه به آن عرضه می کنید بهتر است که بسته به متراژ مغازه تان یک یا چند صندلی یا چهارپایه در آن قرار دهید.

قفسه ها باید همیشه تمیز باشند. اگر محل مغازه در جایی است که گرد و خاک زیادی به داخل آن وارد می شود بهتر است در دکوراسیون مغازه از رنگ هایی که مانند رنگ مشکی خاک را نشان می دهند کمتر استفاده شود.

سعی کنید کالاهایی که بسته بندی چندان جذابی ندارند یا بسته بندی آنها کهنه و فرسوده شده را از دید دور نگه دارید. بهترین مکان برای این کار داشتن یک انباری کوچک در مغازه است.

در انتخاب رنگ کف پوش مغازه این نکته را در نظر بگیرید که انتخاب رنگ های خیلی روشن و سفید یا نزدیک به آن ممکن است برایتان دردسرساز شود. زیرا با رفت و آمد زیاد مشتری و یا در روزهای بارانی کثیفی مغازه شما به وضوح به چشم خواهد آمد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :